Ulei de cocos pentru gatit – Beneficii ulei de cocos

Ulei de cocos pentru gatit,Ulei de cocos pentru gatit retete, aliment natural nutritiv si benefic pentru sanatate.

ulei cocos pentru gatit
ulei de cocos pentru gatit

În ultimii ani, uleiul de cocos a devenit un ulei extrem de popular pentru gătit si deși este o grăsime saturată, există unele dovezi că se comportă diferit față de alte grăsimi saturate din corp. Au existat, de asemenea, unele legături între uleiul de cocos și îmbunătățirea nivelului de colesterol.

Ce este uleiul de cocos?


Dacă urmați dieta keto sau paleo, probabil că sunteți deja familiarizați cu uleiul de cocos. În ultimii ani, a fost chiar promovat drept „superaliment”. Dar chiar înainte ca această grăsime pe bază de plante să devină obișnuită, ea a făcut parte din viața noastră.

Uleiul de cocos conține un număr similar de calorii față de uleiul de măsline, ceea ce îl face un ulei alternativ excelent când doriți un gust fructat și de nucă. Poate trece de la solid la lichid, în funcție de temperatura când este depozitat, dar acest lucru nu are niciun efect asupra gustului sau valorii nutritive.

Uleiul de cocos este 100% grasime, din care 90% sunt saturate. Provine din miezul de nuci de cocos și este populară în multe țări din Asia de Sud-Est. Deoarece aceste țări sunt asociate cu rate mai mici de boli de inimă, este ușor să presupunem că uleiul de cocos este sănătos. Din punct de vedere nutrițional, o lingură de ulei de cocos conține 130 de calorii și 14 grame de grăsimi, dintre care 13 sunt saturate. Pentru comparație, o lingură de ulei de măsline are 120 de calorii și 14 grame de grăsimi, dintre care doar două sunt saturate.

Există două tipuri de ulei de cocos: ulei de cocos virgin și rafinat. Uleiul de cocos virgin este presat la rece și extras fără a utiliza solvenți; este considerat a fi „pur” sau nerafinat. Uleiul rafinat de nucă de cocos implică o prelucrare semnificativă și include adesea aditivi; este ceea ce găsești pe majoritatea rafturilor supermarketurilor.

Care sunt beneficiile pentru sănătate ale utilizării uleiului de cocos?


Există multe motive pentru a folosi uleiul de cocos, dar pentru că este benefic pentru sănătatea ta este principalul motiv pentru care mulți îl folosesc.

Sănătatea inimii prin creșterea nivelului de colesterol HDL, îmbunătățirea digestiei, contribuind la creșterea imunității, împreună cu îmbunătățirea părului și a îngrijirii pielii; sunt toate motivele pentru a utiliza uleiul de cocos.

S-ar putea să credeți că toate uleiurile de cocos sunt similare, dar pot fi foarte diferite în ceea ce privește calitatea generală și ingredientele.

· Acizii grași din nucă de cocos vă pot da colesterolului „bun” un impuls, oferindu-vă inimii o mână de ajutor.

· Grăsimile din uleiul de cocos sunt în principal trigliceride cu lanț mediu (MCT). Unele studii sugerează că acestea sunt folosite ca energie imediată de către corpul dumneavoastră, spre deosebire de stocare.

· Anumite studii sugerează că MCT-urile pot fi metabolizate rapid de către organism, ceea ce poate face ca uleiul de cocos să fie responsabil pentru că este un ajutor pentru arderea grăsimilor, precum și pentru a ajuta la reducerea foametei.

· S-a demonstrat că acidul lauric din uleiul de cocos ajută organismul să distrugă bacteriile dăunătoare, virușii și ciupercile.

Cele mai bune tipuri de uleiuri de cocos pentru gătit nu ar trebui să conțină altceva decât ulei de cocos pur. Nu trebuie să conțină aditivi sau conservanți. Asigurați-vă că citiți cu atenție ingredientele că nu există niciunul dintre aceste tipuri de stabilizatori sau arome adăugate.

Încercați și cumpărați uleiuri de nucă de cocos etichetate ca extravirgin, nerafinat sau presat la rece. Acest lucru vă va asigura că achiziționați un ulei de nucă de cocos care a fost supus celei mai mici cantități de procesare.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

%d blogeri au apreciat: